maandag 9 november 2015

Weer een hernia?!!

Na het avontuur in maart ging het eigenlijk een stuk beter met Teckel Jelle.

In juli ging hij nog eens naar Jacha (www.orthomanueeldierenarts.nl) voor controle, en hij werd goedgekeurd! Alle wervels stonden goed. Preventief zouden we halfjaarlijks nog eens terug komen.

Begin september liet ik Jelle plukken. Heerlijk zo net voor de vakantie van die bos haren af.
Maar 's avonds was meneer niet helemaal lekker, liep met een kromme rug en wilde eigenlijk niets. Alarmbellen!! Dit was het beeld dat ik herkende van maart!
Vlug Jacha gebeld en nog een snel voor de vakantie een afspraak kunnen regelen.
De wervels in zijn rug en nek bleken goed te staan, dus we konden met een gerust hart op vakantie.
Ik kan vliegen!!
En toch....achteraf vond hij het wandelen op vakantie niet echt gezellig.
Maar half oktober na een strandwandeling voelt hij zich niet top.
We gaan op woensdag nog maar een keer naar Jacha, deze keer in Helmond. En ook nu is er niets geks aan zijn wervels te vinden. Hij krijgt wat pijnstillers en kijken hoe het gaat.
Maar het wordt steeds erger...hij verschuilt zich onder tafel of in zijn bench. Op zondagochtend lijkt het wel of hij 'op eieren' loopt en ik besluit naar de dierenkliniek te gaan voor extra pijnstillers. Weer aan de carporal en tramadol en een diazepam voor de ontspanning. Het gaat niet beter...hij raakt ook nog eens heerlijk aan de diaree.

Op dinsdag besluiten we dat hij overdag naar mijn ouders gaat. Hij is aan de diaree en op die manier kan hij naar buiten wanneer hij wil.
Wanneer ik hem rond 18.00 uur 's avonds op ga halen slaat de schrik mij om mijn hart.
Jelle loopt 'dronken' door het huis, gaat uit pure elende maar zitten en beweegt zich even later alleen nog maar met zijn voorpoten voort.
Dit is serieus! Hij raakt verlamd!

Tijd voor paniek is er niet, ik bel Jacha. Ook zij ziet de ernst van de situatie. De hernia van Jelle is chronisch, een CT/MRI voor de juiste diagnose is nodig en er kan ook een operatie volgen!
Op dat moment wil ik maar 1 ding: dat Jelle geholpen wordt.
Ik krijg het telefoonnummer van dierenkliniek Den Heuvel in Best en bel voor een afspraak. Ondertussen verzendt Jacha de nodige verwijzigingen en geeft me nog een paar opties voor eventuele operaties: Tilburg, Dordrecht en Utrecht.
Gelukkig kan ik de volgende dag terecht voor een CT-scan in Best. Dit is financieel gezien een fijnere optie (€ 600 voor CT tegen € 800 voor MRI) en deze is ook eerder beschikbaar dan de MRI. Ik bel de dierenkliniek en vraag ze alle gegevens van Jelle naar Best te sturen.
Dan is alles geregeld en komen de emoties....mijn mannetje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten